17
IUN
2018

Ce inseamnă sa fii Bucatar – sef?

Curs Bucatar Sef

Ce înseamnă să fii Bucătar – șef?

Dacă în Franța salariul brut mediu al unui Bucătar – șef este de 2.620 euro / lună pentru 39 de ore pe săptămână, nu putem să ne imaginăm că un Bucătar – șef ar veni în România pentru un salariu mai mic și pentru un program de cel puțin 50 de ore / săptămâna. Fără a fi efectiv asociat, un Bucătar – șef conștient de talentul său poate avea un statut de partener privilegiat, având o cotă – parte din creșterea Excedentului Brut din Exploatare (E.B.E.). Dar, pentru acest gen de parteneriat este nevoie de transparență și calitate.

Astăzi, Bucătarul – șef este cel care dirijează, este un lider care coordonează munca întregii echipe (de la ajutorul de bucătar, până la bucătarul secund), care supervizează ritmul și calitatea muncii și garantează pregătirea felurilor de mâncare în conformitate cu normele de igienă și de calitate. Bucătarul – șef este un artist, dar și un adevărat manager.

În toate cazurile, înainte de a accede la mult râvnitele responsabilități de Bucătar – șef, candidatul trebuie să aibă experiență pe alte posturi în bucătărie (ajutor de bucătar, bucătar, șef de linie, apoi secund). În practică acest lucru presupune adeseori ani de experiență și atenție, dar și un curs de calificare în domeniu. Iar cea mai bună alegere în acest sens este Profesional Academy.
bucatar sef

Responsabilitățile specifice meseriei de Bucătar – șef:

• Elaborarea meniurilor cel puțin de două ori pe an în funcție de sezoane;
• Găsirea celor mai buni furnizori și negocierea prețurilor;
• Realizarea fișelor tehnice de pregătire a fiecărui fel de mâncare și a fișelor tehnice de produse preparate intermediare;
• Elaborarea fișelor tehnice incluzând costul materiilor prime și prețul de vânzare atât fără taxe, cât și cu toate taxele incluse;
• Cunoașterea produselor cu etichete sau certificări și Denumiri de Origine Protejată în Europa;
• Cunoașterea principalelor regiuni viticole din lume. Cunoașterea vinurilor specifice și a regiunilor în care sunt produse aceste vinuri care trebuie folosite pentru rețetele clasice;
• Elaborarea meniurilor pentru angajați și a bugetului pentru aceste meniuri cu o lună înainte;
• Organizarea orelor de masă pentru personal; Evaluarea randamentului angajaților, recunoașterea potențialului și acoperirea necesităților de instruire, dacă este cazul;
• Monitorizarea muncii echipei și instruirea acesteia, asigurându-se că informațiile sunt prezentate corespunzător;
• Organizarea de întâlniri regulate cu echipa, în vederea comunicării obiectivelor, a standardelor impuse, a informațiilor interne și a feedback-lui clienților;

Dacă ai citit toate aceste responsabilități pe care le are un Bucătar – șef, atunci ai înțeles de ce nu este suficient să fii un guru al gastronomiei, ci trebuie să ai calități și de manager. Însă, nu trebuie să dai înapoi, deoarece nimeni nu s-a născut învățat. Cursul de Bucătar – Șef de la Profesional Academy îți pune la dispoziție, din punct de vedere teoretic și practic, tot ce trebuie să știi!

Diploma obținută în urma finalizării cursului este acreditată de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, atât pregătirea teoretică cât și cea practică fiind aliniată la standard internațional cu programa conformă cerințelor U.E.

Lasati un comentariu

*

captcha *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.