fbpx

Cum să redactezi corect un CV

by | Jan 25, 2019

Anitha Tata
Profesional Academy Brașov

Un Curriculum Vitae este cartea de vizită și oglinda unui candidat pentru un loc de muncă, de aceea este important să știm câteva reguli de bază atunci când ne decidem să ne depunem CV-ul la un potențial angajator. Iată cinci sfaturi pentru a-ți crește șansele de a fi ales!

 

  1. Citește cu atenție anunțul de angajare și identifică competențele tale comune cu cele cerute de angajator. Poți face o listă unde să scrii ce lucruri ai descoperit în comun (ani de experiență pe un post similar, un set de competențe specifice necesare pentru post sau valori comune) și să le pui în valoare prin experința profesională.
  2. Elimină experiența ce nu este neapărat importantă pentru postul respectiv. Încearcă să nu construiești un CV lung, din școala gimanzială până la ultimul workshop la care ai participant, doar dacă sunt absolut esențiale pentru postul pentru care candidezi.
  3. Evită să folosești cuvinte cheie ce sunt prea des folosite și devino creativ prin reformularea acestora (de exemplu, în loc de lucru în echipă , poți spune team player sau că lucrezi excelent într-un grup).
  4. Investește în partea vizuală a CV-ului și ai grijă să fie bine redactat, fără greșeli și plăcut la aspect, aerisit. Este prima impresie care poate face toată diferența, dincolo de experiența vastă sau competențele divesificate.
  5. Nu minți în CV! Așa cum este vorba populară „Minciuna are picioare scurte”, la fel este și în situația de interviu, când ești întrebat de experiențele sau competențele trecute în CV, te poți da de gol prin faptul că oferi răspunsuri vagi, nu știi să răspunzi sau oferi informații contradictorii, iar angajatorul își va da imediat seama de nesinceritatea ta. Așadar, oferă numai informații adevărate în CV, pe care le stăpânești și despre care poți vorbi pe larg.

Ți-a plăcut acest articol? Dă-i “Share” pe profilul tău pe rețelele de mai jos: